Hyvä Lihas Hierontastudio

Blogi

Kuinka usein hierontaan?

Hierontatiheys on yksi eniten keskustelua herättävä aihe hierojan vastaanotolla. Eikä yhtä oikeaa vastausta ole, meitä kulkijoita kun on niin moneen junaan.

Rintalihasten venyttämisen tärkeydestä

Arkemme on täynnä tekemistä, joka haastaa ryhtimme. Päivämme kuluvat tietokoneella kyyhöttäen, autoa ajaen, pyörän sarviin nojaten, puhelinta käyttäen, palapeliä tehden, rikkaruohoja kitkien, kirjaa lukien, kokaten, pyykäten, viikaten, ommellen, legoillen, kutoen, virkaten, ruuvaten, poraten, sahaten... Vietämme siis kutakuinkin pääosan valveillaoloaikamme etukumarassa, jolloin rintalihaksemme tekevät jatkuvasti staattista työtä. Ne väsyvät, kiristyvät, lyhenevät. Käytännössä ne siis vetävät olkapäitämme eteenpäin, minkä vaikutukset näkyvät ja tuntuvat.

Kinesioteippauksia

Kinesioteippaus on äärimmäisen kiinnostavaa hommaa. Mutta sitäkin enemmän se on tehokas hoitomuoto. Oikeanlaisella teippauksella saa vaikutettua mm. kipuun, lihas- ja lihaskalvokireyteen, väärään ryhtiin/asentoon/liikerataan ja turvotukseen.

© Hierontastudio Hyvä Lihas / Kauppurienkatu 31 B, 90100 Oulu, Y-tunnus: 2150604-3 / miia@hyvalihas.fi / 050 358 3967